|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 24.10.2006 - 09:15:44
nevím, jak vy, ale ja su "retard" a jezdím i na spotřebu. A po dekarbonizaci jsem jel i za necelejch 6L s motorem 1.6 105PS a střecha down. A byly to couračky po přírodě, festivalu irské hudby, zámcích, prostě výlet
Ale řekl bych, že dekar by neměla míti velký vliv na spotřebu. Je to na pročištění, omezení samozápalů od nánosů karbonu, pročištění sání a pod. |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 24.10.2006 - 08:00:05
Tweety: jestli sem predtim cetl dobre tak vodou nemas setrit...
aby se to PORADNE proplachlo... visjak udelas tam bordel kterej jeste musis vyplachnout pryc... |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 24.10.2006 - 07:52:53
C.H.A.S.E.R: No taky sem to tak bral. Je fakt, že jsem to zatím neudělal úplně nastříkal jsem tam tak 3 deci zkušebně, ale přijde mi že to ted papá víc. I když zas na druhou stranu je to možná už i počasím. |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 24.10.2006 - 06:47:05
Tweety: to bych nerekl, alespon teda jak sem to pochopil ja tak "dekarbonizace se dela hlavne proto aby sis procistil motor, tedy aby lepe a SNADNEJI ( s mensi namahou) bezel....
takze by spotreba mela snad spis klesnout ne...?? |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 23.10.2006 - 21:50:40
Hele mám ještě dotaz. Může se potom co se provede dekarbonizace tou vodou zvednout spotřeba? |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 16.10.2006 - 09:10:18
Taak jsem to zkusil ale zatím jenom z lehka. A více méně mi šl hned bílí dým. Minulé dvě nádrže jsem totiž jek s tím sajrajtem do benzínu co má čistit trysky atd. |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 13.10.2006 - 12:48:17
Šíša: No zespodu mám dojem vede taková malá hadička někam pryž. A uprostřed je něco co by teoreticky mohla být ta triska. A když to mám sundané, tak normálně nastartuju a jede to. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 13.10.2006 - 11:57:13
Tweety: pokavaď do toho vedou dráty, tak to bude 1 bodová stříkačka -> CFI ... CentralFuelInjection
Uprostřed toho "jako karburátoru" by měl býti vstřikovací ventil.
Ten způsob dekarbonizace mlhou by měl fungovat u všech motorů, problém může nastat pouze v tom, že některé motory, když jim sundáš část sání, mohou odmítnout spolehlivě běžet(čidla nemusí spolehlivě měřit, není tam průtok vzduchu a pod.).
Ale to by se u tebe nemělo stát, váhu vzduchu jsem letmým pohledem nenašel a pokavaď je to vstřikování, tak u tebe bude snímač MAP(snímač podtlaku v sání). Prostě ze sání by měla vísti hadička do nějaké krabičky a z té krabičky dráty do RJ
Ale jak říkám, dekarbonizaci jen na vlastní tryčko |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 12.10.2006 - 13:31:16
Šíša: a šlo by to i u mě? nemám to sání přímo do toho víka jak to bylo na těch fotkách, ale mám nad tím tokový klobouk když se to oddělaá tak to mě jako laikovi přišlo jako karburátor (zkušenosti ze škody 120) ale je to prý stříkača. fotku motoru mám v profilu. |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 12.10.2006 - 13:21:04
Šíša: No popravdě co jsem tam dal ten sportovní koncový tlumič, tak mi přijde že to jde líp za plynem. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 12.10.2006 - 12:53:05
Tweety:
dekarbonizace vodou:
- normálně sundáš filtr, popř sání(aby jsi se dostal na klapku. Ale pozor, u některejch motorů, hlavně s váhou vzduchu to nemusí býti tak jednoduché, bo ty potřebujou nějakej průtok přez tu váhu, jinak můžou přejít do "FailSave modu" a některé ani pak nejedou/vrčej dobře).
- pak si koupíš takovej ten ruční tlakovej postřikovač na kytky. Natlakuješ, trysku nastavíš na něco mezi proudem vody a jemnou mlhou.
- Motor dáš tak na 3ooo otáček a stříkáš vodu do sání
- motor ti sám řekne kdy toho má dost(začne znatelně ubýrat otáčky apod), tak povvolíš stříkání a zas na novo
Jde to vesměs u každého motoru, ale na vlastní nebezpečí!
Info #1
Info #2 - obsáhlejší
A co se výfuku týče: to je kuwa alchymije Ovšem vesměs platí:
- u turbo motoru na tom skoro nezáleží, vesměs tam může býti průchozí roura od výfuku z turba dál
- u NA(atmosféra/nepřeplňovaný) je to dost složité, bo ten potřebuje určité protitlaky z důvodů optimálního plnění/vyplachování válců, počítá se tam se stojatým vlněním v potrubí, apod... Vesměs jakýkoli amatérský zásah do výfuku je jen pro zlost. Né nadarmo se tím živí odborníci. Pokavaď dáš plně průchozí výfuk na NA motor, tak mu to sice pomůže, ale řekl bych, že se maxima momentu/výkonu posunou do vyžších otáček, tudíž pro normální provoz nepoužitelné.
U NA taky dost dělají svody, jejich optimálním navržením spolu se sáním se přinese nejeden koník
Ale v tomhle chce jít za profíky, tady se určo taky někdo najde, minimálně snad Miguel |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 12.10.2006 - 11:46:37
Šíša: Jak jsi to čistli tou vodou? A šlo by to i u mě? Mám 1,3 motor.
A zmiňuješ se i o vůfuku. Můžu mít dotaz? Jak zlešpit výfukové potrubí. Nemám turbo. A říkal jsem si že bych to později dal přímo. Nechal bych jen sportovní katalizátor s lepší průchodností. Střeodvý díl mám úplně maičký tak sem si řekl že ho vyrazím a na konci mám ladák, který je přece jenom čistě průchozí, tak bych bud nechal obdobné, nebo tam dal jen koncovku. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 12.10.2006 - 08:58:15
Tweety: PS: jo, princip je stejnej, ale:
u sportovního filtru sice zvedneš propustnost, ale dostaneš se tím na optimální hodnoty pro motor.
Prostě si ven lékařskou roušku a jdi běhat do schodů -> za chvíli budeš KO. To je jako tvůj motor s papírákem.
No a pak běž běhat do schodů vysmrkanej , odpočatej, odkašlanej/odhleněnej a hned se ti bude lépe běhat. To je jako motor se sportovním filtrem.
Ale když na normální motor narveš turbo bez úprav spalování, tak si s tím ten motor/RJ neporadí. Starší RJ bez váhy vzduchu to ani nepoznaj, že má přísun více vzduchu(ty se řídej podle podtlaku v sání), tudíž zákonitě pojedeš na chudou směs. Ta ti sice zvedne výkon(do urřitého stupně chudosti, pak to de dost dolu), ale zároveň i teplotu, tudíž podpálené ventily/propálené písty. Taky turbo motory maj většinou nižší kompresy.
Ale zase u turba můžeš míti výfuk jen jako rouru od svodů až na konec, tam je to jedno nepotřebuješ žádné proti-tlaky. |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 12.10.2006 - 08:49:27
C.H.A.S.E.R: tak o tomto jsem nevěděl jen o těch fukarkách, co je jich plnej net.
Jinak: tenhle system je o něčem jiném a jak tak koukám:
cca 3kW motor - 200A příkon (tam už nebudou takové "tkaničky drátky" jak na tom z netu)
vlstní altík (??)
vlastní baterka (??)
vlastní RJ/spolupráce s origo RJ
nárůst cca ??
A teď na závěr: Cena...?? ... |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 12.10.2006 - 08:36:35
Tweety: vstřikování mlhy, neboli "water injection"
Za války to používali minimálně němci u jejich stíhaček. Jde o to, že minimálně:
1) ochladíš směs, tudíž se jí do válce vejde více -> vyrovná se to většímu motoru bez "WI"
2) a taktéž, jelikož se voda skládá z vodíku a kyslíku, tak ač se to nezdá, při podmínkách panujících v motoru(tlak teplota a spol) se to nějak rozloží a podpoří to hoření -> zas zvětšený výkon
Toť ve zkratce. Ovšem není to tak jednoduché a dá se s tím odvařit motor. Kity se na to taky prodávaj, ale je to za jiné peníze.
Jinak menší vedlejší efekt je ten, že to docela i pomáhá minimalizovat usazeniny/karbon - viz dekarbonizace vodí parou. Tu jsem si sám podstoupil - prolil(tak né no... prostříkal) jsem 3litry vody sáním při běžícím motoru a po rozebrání byl slušně čistej. Nehledě na to, že při prvním litru - litru a půl šla z výfuku hnusná mlha, ke konci už hezky čistá.
Ono taky když ti odejde sání pod hlavou, tak sice můžeš vařit, ale dotyčnej válec bude taky čistej taktéž vlastní zkušenost - Š120 |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 12.10.2006 - 07:29:13
Šíša: mNo... takze po upresneni kolegou v praci to je nasledovne:
ptal se na to u nejaky cesky firmy, ktera to montuje, ale neni to primo ceskej vyrobek "jen" jsou tam pouzity nejaky komponenti z ces vyroby..... blablabla.....
mrkni na tohle... |
|
|
Tweety
Příspěvků : 294 |
datum : 11.10.2006 - 07:23:09
Šíša: No poprvadě sem si mysle, že to asi nebude tak jednoduchý jak píšou. Ae zase mi přišlo že to je logicý kdyzž to bude tlačit víc vzduchu, ta to pojede líp. Proč by se jinak dělal sportovní filtry s lepší propustností.
No a na netu jsem taky narazil na video, kde měli na těch měřících vácích auto, kterému změřily výkon. Potom vzali takový ten zahradní fukar a nacpali to přími do sání a jak měřily, tak to pustily na plno ať to tam pere ten vzduch a výkon se zase zvedl. Tak sem si říkal, že by to mohlo racovat na stejném principu.
Psal jsi něco o vstřikování mlhy o co je jedná? |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 10.10.2006 - 16:38:03
C.H.A.S.E.R: ... ??? ... |
|
|
C.H.A.S.E.R
Příspěvků : 11861 |
datum : 10.10.2006 - 16:29:19
Šíša: jo tyjo... ukazoval mi to kolega z kanclu na fiaty ( jo ja vim......) zkusim se po tom mrknout.... kazdopadne zasah do RJ tam bejt snad musi......... |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 10.10.2006 - 16:07:22
C.H.A.S.E.R: i u nás?? a máš nějakej web, kontakt, vlastní zkušenost??
Ale asi to nebude stát 3000,- Kč a bude tam i zásah do RJ(mapy a spol...)
Ale stejně: dost lidí, kteří do toho viděj stokrát více než já, je k tomu slušne skeptyckých. Asi by to chtělo záznam z dynama... před a po |
|
|