|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 29.9.2005 - 21:35:30
U toho motoru, který má dvě RJ, tak jsou dvě proto, že se přepínají podle požadovaného výkonu -> takže do určitých otáček jedna, od určitých druhá Prostě dříve nebyly poče na takové úrovni |
|
39. Re: tlumice pro ecso, atd... | |
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 29.9.2005 - 21:32:35
PH: Kod motoru 1.6 EFI 105PS je L1D. Hlavně nemá tu mechanickou stříkačku, takže plus pro spolehlivost(nechcu se dotknout kolegů s mechanickou střiknou, ale moc tomu nevěřím...)
Bilstein tlumiče jsem měl taky na autě(už jsem je s nima koupil) a byly taktéž velmi dobré, až do té doby, než jsem měnil silenbloky(či jak se to správně píše) na zadní nápravě a jeden šroub nešel povolit(spíše se kousnul v pousdře tlumiče), takže jsem jeden tlumič musel rozřezat flexou ALe zase jsem koupil KONI, a ty jsou taky dobrý |
|
38. tlumice pro ecso, atd... | |
|
PH
Příspěvků : 1 |
datum : 29.9.2005 - 12:14:31
Tak, koukam, ze mi tu nekdo dela reklamu, za kterou vrele dekuji (jsem rad za spokojene zakazniky) co se tyce podvozku EVO/Supersport u www.tuningworld.cz Pruziny jsou vzdy Supersport a tlumice bud Supersport, nebo EVO, podle toho, co je zrovna na sklade u dodavatele (lisi se hlavne barvou ) V nabidce je jeste kompletni sortiment G&M, Koni a Bilstein. Staci se jen zeptat.
EVO/Supersport a G&M jsou pevne podvozky, u spickovych znacek typu Koni a Bilstein je mozne nastavit nejen vysku, ale i tuhost podvozku, takze lze prizpusobit i na nase silnice.
Co se tyce podvozku u escortu, tak mkIII a mkIV maji vsechny stejne, pouze sportovni verze (xr3i, RS Turbo, RS1600) se lisi vpredu tvrdsim a o 15mm snizenym podvozkem.
Co se motoru tyce, tak v podstate se montovaly 3 verze motoru 1,6 se vstrikovanim. 1,6/66kW se vstrikovanim KE-Jetronic, 1,6/77kW K-Jetronic a 1,6/75kW EFi. Vsechny tri se montovaly i do xr3i. poznat se da celkem lehce, K-Jetronic (LRB) nema ridici jednotku, KE-Jetronic (L4B) ma hned dve a EFi (kod ted z hlavy nevim) ma pres pul motoru neprehlednutelny napis "EFi" a jednu RJ |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 28.9.2005 - 22:57:21
SaM: já je mám. Jsou už sice jeté - z Fiesty XR2i 1.8 na amaterské závody - ale stále jsou ok. Mám k tomu i silenbloky, ramena, čepy, ale bez stabilizátoru(a ani to nevadí). Na tu 1.2 je toaž moc dobrý, stejně klesla asi o 30mm(neměřil jsem to, ale teď už umeju celou střechu z jedné strany, dřív jsem to musel obýhat )
Na dálnici/kvalitní silnici je to paráda, kam pošleš auto, tam jede. Takže, ač jezdím slušně dle předpisů, tak se v Práglu na obchvatě neudržím(občas... ) a proplétám se tam jak had
Ovšem na okreskách, nebo nedej bože na trojkách, je to chiropraxe a člověk trpí za auto a musí jet i pomaleji.
Já ale mám nesatvitelnej, prostě nějakej "uprostřed", ale měl by býti plynokapalinovej.
Takže KONI jo, na dobrých silnicích super, na normálních horší . Nic se s nima neskazí |
|
|
chadzi
Příspěvků : 498 |
datum : 28.9.2005 - 21:42:04
SaM: Kamarád je má (sice ne na kabru) a je spokojenej.Nastavitelná tuhost v dost velkým rozmezí a celkem dost vydrží(jeho otec je má na taxikářským autě a je taky spokojenej)takže za mě má koni |
|
|
Martin707
Příspěvků : 3638 |
datum : 28.9.2005 - 21:28:22
Šíša: stavitelnej podvozek som dnes pozeral za dobrú cenu od KONI .
www.koni.de
nemá s tým niekto skúsennost? |
|
|
peta
Příspěvků : 33 |
datum : 28.9.2005 - 13:03:06
...teď mám na cabru XR3i EFi 90rok stavitelný podvozek "tlumiče s ventilkem Motorcraft" , vpředu tužší stabilizátor, vzadu mormální XR3 stabilizátor, výška -50mm oproti serii a pokud někdo není masochista, absolutně nedoporučuju na naše silnice. Jakmile opustím naše území směrem na západ, je to super, ale tady se s tím nedá jezdit. Navíc je jak už tu někdo zmiňoval kabriolet celkově méně tuhý a ve spojení s našimi tankodromickými silnicemi je to opravdu za trest, protože trpí celé auto i s posádkou. Navíc ve starším kabrioletu, který se kroutí je šance na využití kvalitního sportovního podvozku minimální a investice v řádu xxtisíc korum mi pak přijde zbytečná. Už ho mám nastavený na nejměkčí režim, ale stále je to hrozný. Naštěstí s ním moc nejezdím Jediný plus je ten, že to dobře vypadá
Jinak jsem už měl možnost vyzkoušet několik značek tlumičů (Sachs, Monroe, origo Motorcraft...) a jednoznačně mohu doporučit, když už sportovní tlumiče, tak jedině KONI (žluté). Já je mám v druhém autě (komplet podvozek i s pružinama a stabilizátorem) a když jsem byl před pár lety na bezplatné kontrole tlumičů Monroe, obsluha mi tvrdila že jsou "lepší než nové" a po zjištění co je to za tlumiče ještě dodal "to jste sem ani nemusel jezdit" a to na nich bylo najeto přez 100 000km. Navíc mají možnost nastavování tuhosti, takže se dají nastavit podle vlastního uvážení. (čím jsem starší, tím víc je povoluju ) Dokonce jsem se dočetl, že pokud jsou do auta montovány v prvovýrobě, je na ně poskytována doživotní záruka Já je mám na autě zhruba 200 000km a nijak nepociťuju, že by se chystali poroučet do věčných lovišť. Bohužel v době jejich pořízení se jejich cena pohybovala kolem 32000kč za sadu
Ale občas se užije docela sranda pozorovat ve zpětném zrcátku fešáka, který mi visí za zadním nárazníkem, jak v zatáčce, kde já jedu bez známek nervozity má plné ruce i oči práce udržet se na silnici... většinou pak dá pokoj
Jo, ještě dodám, že kvalitní sportovní podvozek nejsou jen pružiny a tlumiče, ale i stabilizátory a jiná geometrie.
|
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 27.9.2005 - 11:04:51
Zkuste zavítat na tuto stránku Tuning World (nelekejte se a klidně navštivte) popřípadě rovnou na jejich Ceník podvozků. Jedná se buď o samotné tlumiče a pruiny, nebo kompletní podvozky Supersport nebo Evo. Kámoš pokoupil a zatím spokojenost.
Např. na Esco celý podvozek(4x pružina + 4x tlumič) cca 9000,-
|
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:57:17
Šíša: na 90% mechanika...ale kaslat na to...beztak bych tam rad pres zimu dal motor z XR3i 77kW rok 89-90 |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 19.9.2005 - 20:53:28
Newmik:
L4B - mechanická stříkačka
LJB - elektrická stříkačka
Jinak:
J ... motory 1.3
F ... motory 1.4
L ... motory 1.6
R ... motory 1.8
N ... motory 2.0
není možné, že to "J" je na tom motoru "optický klam" -> nějak vyžrané apod...
|
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:51:31
Šíša: mela by to bejt mechanika...doufam ze ten technicak nedostane do ruky nejakej znalec..by se podelal... J4B 1.6 ale cislo motoru sedi s originalem z roku 88 |
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:50:26
Šíša: myslim ze prave J4B, ale spis L4B jeste to proverim...na STK (pri prepisu) to po me chtel typek nadiktovat...ze se tam nechce hrabat...tak sem tam strcil ruku a koukal jako na to a diktoval mu to z hlavy |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 19.9.2005 - 20:50:23
Newmik: ještě dotaz: jakou máš stříkačku: mechanika nebo elektrika? |
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:48:05
Šíša: diram se snazim vyhybat a navic auto jezdi jen o vikendech(jaro, podzim) a pak pres leto...jinak ne-e...zkusim najit nekoho s jinym typem a změřit to |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 19.9.2005 - 20:47:38
Newmik: J4B - 1.3 HC 44/60 kW/PS Endura-E SEFI EEC V výroba od 8/90 dále -> tak ten vážně v autě míti asi nemůžeš... Hlavně je to EEC V na kterou se můžeš úplně bez problémů připíchnout počem přez OBD -> v autě by se nacházela výcepolová zásuvka.
Jinak co je naraženo na motoru? |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 19.9.2005 - 20:43:50
Newmik: no, do Esek zas tak moc nevidím, co se týče kastle apod, ale: pokavaď ta auta pocházejí ze stejné výrobní řady(např MKIV, MKIII, apod), +/- ze stejného období a mají stejně řešenou(po mechanické stránce) přední nápravu(rozměry ramen, uchycení tlumičů jak do ramen, tak kastle, apod...) tak by v tom neměl býti problém. Tudíž před koupí bych si asi vzal šupleru(posuvku) a metr a tlumič řádně oměřil, zda se schodují rozměrově. Jinak třeba u Fiest mají vždy několik aut stejné tlumiče(např 1.1 1.3, 1.4 1.6 někdy až do 1.8, apod...) Jde vlastně jen o naladění toho určitého podvozku na ten určitý typ auta, hlavně motor a dinamiku s tím spojenou.
Jinak vaše Esca ještě nejsou McPharsony, co? Nevadí. Prostě pokavaď se ty auta budou schodovat co do konstrukce náprav a rozměrů tlumičů, tak by to šlo. Sice u nich může býti rozdíl ve velikosti a tuhosti silenbloku, čepů apod, ale to by v tomhle případě nehrálo roli. Pokavaď by jsi si dal na autí podvozek tvrdší(např ze silnější kárky) ohli by Ti dřívěji odcházet silenbloky, čepy apod. Hlavně na našich tankodromech Ale dá se to omezit stylem jízdy.
|
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:42:55
Šíša: Jinak ja mam vubec divny auto..typ motoru (J4B) nikde nemuzu najit...podle me by to melo byt L4B a to uz nikoho nezajima...a ja mlcim aby nekdo nerekl ze je to preražený (nejspíš ano) a nechtěl mě za to buzerovat ;) lepší držet hubu a šoupat nohama |
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:34:27
Šíša: takze myslis, ze na GKA by sel i podvozek na ALF (taky typ Cabrio) bez vetsich problemu??? taky na GKA nemuzu nic sehnat |
|
|
Šíša
Příspěvků : 2750 |
datum : 19.9.2005 - 20:31:33
Newmik: hele čéče, já bych to s tím podvozkem přesně na GKA nelámal, tedy jestli nechceš přesně na cábo. Měl by Ti tam jít jakýkoli ze stejné modelové řady a roku Esca. Ikdyž je fakt, že třeba takové XR3i s kovovou střechou by mohlo míti podvozek asi dost tuhej, ale to záleží na Tobě. Hlavně aby tam sednul rozměrově, tj průměr tělesa tlumiče apod. Já jsem taky jednou dával tlumiče z Esca na Fiestu i přez to, že ten Esco tlumič má silnější tělo(asi o tři milimetry na průměru) a jiné uchycení na kastly. Holt sázka je sázka Správnou dávkou násilí se mi to povedlo, ale s tím autem se nejezdilo, byl to vrak
Jinak u starších Fordů je to následovně:
poslední číslice - pět - a dvě písmena k tomu je výrobní číslo motoru
písmeno před tím udává druh převodovky
tří písmena před tím udávají druh vozu - má Fiesta je třeba ......GAFBNK60767 (po martíriu s přehlašováním si ho už celej pamatuji z hlavy |
|
|
Newmik
Příspěvků : 29536 |
datum : 19.9.2005 - 20:26:41
Šíša: chybi jen vyroba 07/1988 (pravy cabrio musi bejt vyrobeny v lete )
VIN mažu ať tu nestraší a dííky...du hledat podvozek na GKA |
|
|